Učivo 22.6. – 25.6.
On-line: Pondělí a středa – prvouka
Písanka str. 39,40
Slabikář – rozepíšu aktivity do konce slabikáře, samozřejmě je nemusíte dělat, ráda bych poprosila, aby děti pravidelně procvičovaly čtení i během letních prázdnin, alespoň 2x týdně. Moc děkuji.
Str. 114
- Malina – procvičování čtení
- Doplňování chybějících slabik do slov – v jednotlivých paprscích sluníčka se skrývají názvy lesních plodů, vždy od vnějšího kraje paprsku ke středu – borůvky, bedly, brusinky, šišky, muchomůrky, hřiby, ostružiny, maliny, jahody, houby
- Les – procvičování čtení
- Muchomůrka – procvičování čtení
- Do obdélníčku si děti mohou nakreslit muchomůrku červenou
- Sloupeček – nácvik čtení slov – ve škole bychom mluvili o houbách, jedlých a jedovatých, v prvouce máme toto téma také, ráda bych se mu věnovala při jedné z online hodin
Str. 115
- Hádanky – procvičování čtení, řešení je na obrázku
- Skládání slov – v rámečcích jsou slabiky, které dávají dohromady slova, děti vybarví jednou barvičkou slabiky jednoho slova – ještěrka-mravenec-kukačka, medvěd-liška-vrabec, srnec-komár-jelen
- Lesní škola – procvičování čtení
- Která zvířátka žijí v lese? – názvy zvířat jsou napsaná pozadu, děti mohou škrtnout zvířata, která v lese nežijí
- Hádanky – mrak, drak, frak (co je to?), rákos, Eliška
Str. 116
- Hádanka – procvičování čtení – les
- Na kterých stromech rostou šišky? – děti přečtou a škrtnou stromy, na kterých šišky nerostou
- V každé vědě se skrývá jeden název jehličnatého stromu:
JEDL Emil maso? Dej LiBOROVI CEler.
- Z výšky rovnou na nos lišky – procvičování čtení
- Obrázky stromů – pojmenujeme si při on-line hodině
Str. 117
- Duha – procvičování čtení
- Děti vybarví obdélníčky u slov, označujících stromy
Str. 118
- Hádanka – ROK
- Týden – děti opíší názvy dnů v týdnu
- Děti si přečtou věty a doplní správné číslo:
4 roční období.
Rok má 12 měsíců.
Měsíc má 4 týdny.
Týden má 7 dní.
- Děti si přečtou slova a podtrhnou je podle toho, ke kterému ročnímu období patří (nápověda obrázky nahoře) jaro – zeleně, léto – žlutě, podzim – hnědě, zima – modře
- Procvičování čtení – do rámečků děti mohou dokreslit obrázek patřící k danému ročnímu období
- V řádcích jsou napsané názvy měsíců, děti jednotlivá slova oddělí čarou
Str. 119
- Básnička – procvičování čtení
- Tajenka – děti se řídí obrázky
- Básnička – procvičování čtení
Matematika
Str. 9
1 – děti doplní rozklad druhého čísla a sečtou
2 – děti dokreslí do pokladniček tolik korun, aby v nich bylo přesně 10 kč, zbylé mince nakreslí vedle a spočítají. Řídí se počtem korun nahoře na obrázku
3 – děti vypočítají, pokud potřebují, mohou použít číselnou osu
4 – děti si pečlivě přečtou zadání a dokreslí do pokladniček správný počet mincí, začínají druhou pokladničkou
- 4 kč 2. 8kč 3. 3 kč 4. 11 kč
Str. 10
1 – děti si přečtou slovní úlohu, spočítají (znázornění pomůže) a doplní výsledek
2 – děti vybarví barevně puntíky podle příkladu, zapíší rozklad a vypočítají
6 + 6 = 6 + 4 + 2 = 12
6 + 9 = 6 + 4 + 5 = 15
6 + 7 = 6 + 4 + 3 = 13
6 + 8 = 6 + 4 + 4 = 14
3 – děti vypočítají příklad, obrátí sčítance a označí příklad, který se jim lépe počítal
4 – děti doplní na prázdnou strnu notýsku počet jedniček podle příkladů pod notýsky
Vážení a milí rodiče, ráda bych Vám poděkovala za trpělivost a snahu. Je mi moc líto, že náš první ročník byl takto pokažený, že si děti nemohly užívat společnost svých spolužáků a akce, které jsou spojené s koncem školního roku a na které se vždycky těší.
Přeji Vám krásné léto.
Adéla Pavelcová