Učivo 20.4. – 24.4.
On-line setkání v pondělí 20.4. a ve středu 22.4.
Písanka 4, str. 3-7
Slabikář
77 – děti doplní správnou slabiku
vlna plný zrno vrba hrneček
mlha slza srna chrpa vrtačka
- Procvičování čtení – prosím ptejte se dětí na to, co přečetly (Kam jel Luboš?)
- Jména dětí oddělí čarou, nebo je dají do oválku Robert-Vlasta- Petr-Draha-Ina-Hubert (některá jména budou dětem dělat problémy, protože je nebudou znát)
- Děti doplní do vět slovo (sloveso) ze sloupečku vpravo (Pekař napekl makové koláče.)
78 – Písmenko F
https://www.youtube.com/watch?v=TsX75Ptfk4c
- V básničce děti zakroužkují všechna F
- Na str. 79 – čtení slabik – domeček, nebo na ucebnice.online prostřední ikonka IC (hvězdičky)
- Pod obrázkem na str. 78 spojit slabiky do slov
- Procvičování čtení (prosím opět se dětí ptejte, co četly)
- Doplnit odpověď na otázku Kdo je Flíček? Flíček je pes. (nebo malý pes, nebo hravý pes)
- Čtení jmen
79
- Děti vybarví políčko se správným slovem, které patří k obrázku
- Procvičování čtení – prosím opět dětem dávejte k textu otázky, pokud budete mít zájem, můžete dát s dětmi na vatu fazole naklíčit a později přesadit do květníčku (kelímku)
- Hádanky – děti vyluští slova (hrášek, fazole, mrkev, slova jsou pozpátku) a spojí odpověď s hádankou (první hádanka je mrkev, druhá hrášek i fazole)
- Sloupeček – nácvik čtení slov
80
- Hádanky – děti mohou pastelkou nebo tužkou spojit obrázek s hádankou
- Procvičování čtení – Chechtavá
- Procvičování čtení – děti si prohlédnou obrázky neskutečných zvířátek a do rámečku nakreslí svoje vlastní zvířátko
Matematika
Str. 53
1,2 – slovní úlohy – jsou tam písmenka a slabiky, která děti ještě neumí, prosím se čtením jim
pomozte, ale nechte je část zadání přečíst samotné
Z – znázornění – děti nakreslí (mohou kolečka, nebo rybičky, kytičky)
V – výpočet – napíší příklady:
11 + 4 = 15
6 + 4 + 3 = 13 (tady je důležité pořadí čísel, 6+4 je 10+3 je 13)
Děti doplní výsledek do odpovědi
3 – procvičování počítání (toto cvičení je přípravou na sčítání a odčítání s přechodem přes desítku,
mezivýsledek je vždy 10)
4 – pyramidy nahoru sčítáme
15 14 13
10 5 11 3 3 10
7 3 2 10 1 2 1 2 8
5 2 1 1 9 1 0 2 0 1 1 7
5 – děti vybarví stopy – největší červeně……nejmenší hnědě, porovnají délku – počet čtverečků
6 – procvičování pamětného počítání – prosím pokud děti stále používají prsty, už jim nestačí, opět přikládám číselnou osu
7 – děti doplní znaménka je větší, je menší, rovná se
Str. 54
1 – Kvádr – má stěny ve tvaru obdélníku (rozdíl krychle, kvádr)
2- děti spočítají kvádry (3 – 6 – 3 – ty další tři z našeho pohledu jsou krychle)
3 – Válec – nahoře a dole vidíme kruh
Str. 55
1 – která zeď je správně postavená? Pokud je možnost, nechte je hrát si se stavebnicí, zeď vlevo se snáze rozpadne, když nejsou cihly na střídačku
2 – děti dokreslí na zeď cihly, aby byly na střídačku
3- děti spočítají a vybarví tělesa podle návodu
4 – děti spočítají krychličky na obrázcích (5 -5 – 5, na stavbě uprostřed není jedna vidět, ale je tam, jinak by vrchní spadla)
5 – pokud máte kostky, nechte děti postavit, zjistí, že i když nějakou krychličku nevidí, je tam (8 – 7 – 7)
Str. 56
1 – 4 prosím dětem čtěte úlohy, děti je z hlavy vypočítají a do rámečku napíší výsledek
5 – děti si přečtou (s vaší pomocí) úlohu, doplní, kolik kaprů mohl mít, v řadě čísel škrtnou čísla 10, 11, která nesplňují podmínku (více než 11)
6 – děti doplní libovolná řešení, do řady čtverečků další 3 libovolná řešení
7 – děti doplní, o kolik se liší čísla (zjistíme odčítáním, odčítáme vždy od vyššího čísla – tato pravidla prosím dětem zopakujte)
5, 3 liší se o 2, protože 5-3=2
2, 5 liší se o 3, protože 5-2=3
8 – děti spojí body od 0 do 15
10 – děti doplní znaménka je větší, je menší, rovná se
11 – procvičování pamětného počítání, prosím o používání číselné osy, pokud děti potřebují nápovědu