Desatero pro prvňáčky
- Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
- Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce udělat mašličku.
- Umím uklízet knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
- Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Správně držím tužku mezi palcem a ukazováčkem.
- Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
- Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.
- Dovedu si připravit svačinu na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
- Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
- Televizní pohádky pozorně sleduji a povídám i o nich s rodiči.
- Do aktovky si sám uložím věci, a to tam, kam patří.
Desatero pro rodiče
- Každý den kontroluji aktovku za přítomnosti svého prvňáčka.
- Každý den ořežu tužky. Dítě jich má mít v zásobě několik.
- Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, spolu je dáváme do aktovky.
- Školní pomůcky koupím až po poradě s učitelem.
- Přípravu na vyučování rozdělím na 2 x 15min.
- Připravujeme se v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo dobře soustředit na svou práci.
- Příprava na vyučování by měla být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky.
- V klidu si s dítětem povídám o tom, co prožilo ve škole, odpovídám na jeho dotazy.
- O společných zážitcích si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo, čímž rozvíjím jeho rozumové vnímání.
- Své dítě často pohladím, pochválím za dobré výsledky a snažím se nezlobit se, když se mu ve škole nedaří.