On-line úterý 9. 6.
Čtvrtek 11. 6.
Písanka – str. 31 – 34
Slabikář
Str. 102
- Procvičování čtení – opět prosím, dávejte dětem otázky k textu
- Děti do rámečku nakreslí vílu nebo vodníka
- Sloupeček – nácvik čtení, děti opět vybarví sloupeček podle sebehodnocení, platí co jsem psala minulý týden: děti samy zhodnotí, jak si myslí, že čtou a vybarví sloupeček s číslicí vedle obrázku – všichni jedničku, maximálně dvojku, prosím popovídejte si s nimi o důvodech, které je vedly k vybrání té či oné číslice. Zkuste je prosím navést – za tento rok zvládli skoro všechna písmena (vyjma q, x, w), o kolik víc znají slov (význam) apod. Pokud se nebudou hodnotit jedna, zeptejte se jich, s čím jsou nespokojeni, JESTLI SI MYSLÍ, ŽE SE SNAŽÍ. Pokud ano, je to to nejdůležitější. Každému se občas něco nepodaří, ale důležité je se snažit. Děkuji moc.
Str. 103
- Procvičování čtení – prosím dávejte dětem otázky k textu, tuto pohádku můžete zkusit s dětmi převyprávět
- Děti vyberou správné slovo a doplní větu
Soused byl chamtivý. Vodník byl spravedlivý.
Str. 104
- Popletená básnička – procvičování čtení, děti ji opraví tak, aby byla pravdivá, mohou použít slova ze sloupečku
- Písnička Skákal pes… – děti opraví chybná slova a napíší je na vedlejší řádky
- Děti nakreslí obrázek k písničce
Str. 105
- O Budulínkovi – procvičování čtení, pohádka není celá, děti ji mohou dovyprávět pokud ji znají, a dokreslí k ní postupně obrázky (obrázková osnova vyprávění), pokud ji neznají mohou se podívat na odkaz
- Děti do vět doplní slova podle textu nahoře
Str. 106
- Pohádka o Červené karkulce – procvičování čtení, do rámečku děti dokreslí obrázek k pohádce
Str. 107
- Říkanka – procvičování čtení
- Ukázky z knížek – procvičování čtení, děti do rámečku doplní číslo podle knížky, ze které ukázka je
3 Povídání o pejskovi a kočičce
4 Maková panenka
- O zvědavém štěňátku
- Kosí bratři
- Ve sloupečcích jsou pohádkové dvojice, každou dvojici vybarví děti stejnou barvou
(např. vlk a kůzlátka modře, pejsek a kočička červeně atd.) barvy si děti určí samy
Matematika – sčítání s přechodem desítky – modrý sešit
- Ráda bych s dětmi sčítání s přechodem desítky začala s dětmi při úterní on-line hodině, v pondělí musím do školy, proto bude tento týden v úterý, pokud tedy můžete, matematiku v pondělí vynechte. Děkuji
Str. 4
1 – vysvětlení sčítání s přechodem desítky – přičítané číslo si rozložíme tak, že dopočítáme do 10 a to co zbyde, např.
- 9 + 5 9 + 1 + 4 9 + 1 = 10 + 4 = 14
2 – děti použijí pro příklady vždy 2 barvy, toto cvičení bych s nimi ráda udělala v úterý
Str. 5
1– děti vždy rozloží druhé číslo – dopočítají do desíti a zbytek
2 – ukázka – pokud při sčítání prohodíme čísla, výsledek se nezmění
3– děti vypočítají příklady, pokud potřebují, mohou si pomoci číselnou osou, vedle napíší příklad s prohozenými čísly – výsledek se nezmění – označí příklad, který jim přišel lehčí
4 – sčítání pomocí číselné osy
Str. 6
1 – slovní úloha – prosím ať si děti přečtou samy, slovní úloha je znázornění, je zakroužkováno 10 kytiček
2– sčítání stejným způsobem jako na str. 4, děti budou vědět, na každý příklad použijí 2 barvičky
3- děti vypočítají příklad, mohou si pomoci číselnou osou, vedle sčítance prohodí, označí příklad, který jim přišel lehčí