Učivo 4.5. – 7.5.
On-line setkání: úterý 5.5.
čtvrtek 7.5.
Děti ať si prosím připraví opět Prvouku a tabulku s fixou (nebo papír)
Písanka – str. 12 – 14 (nová písmenka si ukážeme při on-line setkání)
Slabikář
Str. 75
- Básnička Hledání – děti zvládnou přečíst samy, kromě slova světě
- Procvičování čtení
- Jaká je tvoje maminka – čtení, děti ať zkusí odpovědět na otázky, celou větou
- Doplní do věty, jak se maminka jmenuje a nakreslí její obrázek
- Přání pro maminku
Str. 75
- Básnička – obsahuje slova s měkkými slabikami, ve škole bychom se učili jednu z básniček na této dvojstraně zpaměti, podle vlastního výběru
- Tajenka – maminky říkají zdrobněle
Adámku, Adélko, Kamilko, Jiříčku, Alenko, Lukášku, Davídku
Tajenka je MAMINKA
- Na řádek děti doplní zdrobnělinu svého jména
- Básničky – obsahují ě a měkké slabiky
- Nácvik čtení slov
Str. 84
- Čtení ď, ť, ň
- https://www.youtube.com/watch?v=bwNWh8Pot8I
- https://www.youtube.com/watch?v=quuy1hl38nw
- https://www.youtube.com/watch?v=dvLUnH_ok5g
- https://www.youtube.com/watch?v=BWbjDzzfLL0
- Čtení slabik a jejich zapojení do slov – děti čtou celou slabiku (jednotlivá písmenka si řeknou jen v duchu), pokud znáte někoho, kdo se tak jmenuje, ať si ji děti prosím představí
- Procvičování čtení, do rámečku děti nakreslí labuť
- Děti vymyslí úkol pro někoho, kdo (nejlépe) má ve jméně ď, ť, ň
- Nácvik čtení slov
Matematika
Str. 60
1 – slovní úloha – prosím snažte se děti vést k samostatnému čtení zadání (obsahuje jen jedno slovo s měkkou slabikou)
Z – znázornění – dokreslí minci 10 a 7 malých po jedné
V – výpočet – 10 + 7 = 17
2 – podle příkladu děti doplní znázornění – desetikorunu a koruny a doplní výsledek
3 – děti vybarví, jakými mincemi je možné zaplatit 17 dukátů
4 – děti vyberou a vybarví 1 způsob, jak mohou zaplatit danou částku
5 – slovní úloha
Z – znázornění – zakreslí minci 10 a 9 malých po jedné a 9 škrtnou
V – výpočet – 19 – 9 = 10
6 – podle příkladu děti doplní znázornění – desetikorunu a koruny, pak škrtnou kolik ubírají a doplní výsledek
7 – děti vypočítají příklady, je možné pomoci číselnou osou
Str. 61
1 – sčítání do 20, toto už jsme si ukazovali, pokud přidají desítku, počet jednotek se nemění
2 – procvičování počítání, je možné použít číselnou osu
3 – počítání pomocí číselné osy – děti si vyznačí čísla z příkladu na číselné ose, při sčítání skáčeme doprava, a doplní výsledek do příkladu
4 – hledání rozdílů – horní větev na vrbě, skákající kapr, stonek (doutník) u rákosu, hrnek vlevo u vodníka, ve vodě pod vodníkem 2 a 3 čáry
5 – porovnávání stužek – nejkratší děti vybarví červeně a postupují podle návodu dole, nejdelší pak fialově
6 – příklady prosím ať děti nepřepisují, jen doplňte = a výsledek
7 – sčítání – první dva příklady tvoří desítku, děti ať je prosím dají do kroužku, nácvik pro sčítání a odčítání s přechodem přes desítku
Str. 62
1 – počítání pomocí číselné osy – děti si vyznačí čísla z příkladu na číselné ose, při sčítání skáčeme doprava, a doplní výsledek do příkladu
2 – procvičování sčítání – příklady mají opět stejný počet jednotek
3 – děti doplní znaménka je větší, menší
4 – slovní úloha
Z – znázornění – prosím vajíčka různých hus zakreslit různými barvami, do jednoho řádku 10 vajec (např. v prvním řádku 10 modrých vajec, ve druhém řádku 3 modrá a 7 červených)
V – výpočet 13 + 7 = 20
5 – děti zakreslí dva příklady na sčítání, ve kterých sčítance prohodí
12 + 8 = 20 9 + 11 = 20
8 + 12 = 20 11 + 9 = 20
5 – děti dokreslí logickou řadu – usmívá se a 3 vlasy, mračí se a 2 vlasy….