Písanka
- 39-40, 4. díl str. 1,2
- Nová písmenka, tj. E, L si s dětmi při úterním on-line setkání
Slabikář – písmeno CH
https://www.youtube.com/watch?v=zo8fGWRpr8Q
Str. 72 – v básničce zakroužkovat všechna CH
- Slabiky pod obrázkem spojit do slov, opět prosím o trpělivost, nechte je s tím chvíli poprat samotné, než jim pomůžete
- (str. 73) – domeček (nebo prostřední ikona IC na ucebnice.online – hvězdičky) – nácvik čtení slabik
- Čtení slov
- Čtení vět s porozuměním – děti stejnou barvou vybarví slovo, které patří do věty a obdélníček u věty
- Děti doplní větu: Jiřina seje HRÁCH.
Str. 73 – čtení vět
- Děti přečtou větu a podtrhnout správné slovo
- Procvičování čtení vět – mohou dokreslit a vybarvit obrázek podle textu
- Děti doplní H nebo CH, toto cvičení s nimi zkusím při on-line setkání, ale pak si ho doplní sami, budou potřebovat vaši pomoc – řeknou si obě varianty, rozhodnou, které slovo je správně
- Sloupeček – nácvik čtení slov
Str. 74, 75 jsou tematicky zaměřené na svátek matek, který bude až za měsíc, 10. května. Proto je nyní přeskočíme a později se k nim vrátíme.
Str. str. 76 – u této stránky jim prosím pomozte, pod slabikou bez samohlásky jim udělejte obloučky, zkuste s nimi u některých slov vytleskat slabiky)
- Nácvik čtení slov se slabikou bez samohlásky (děti ještě neznají pojem samohlásky a souhlásky, zastavím se u toho při on-line setkání
- Děti přečtou a podtrhnou slova, která se rýmují (vrká-hrká)
- Děti si přečtou větu a spojí se správným slovem
- Básnička – procvičování R se zaměřením na slova se slabikotvorným R (bez samohlásky)
- Děti vybarví správný rámeček podle obrázku (metr, vrtačka, slzy)
Matematika
Str. 50
1 – děti vytvoří 2 příklady na sčítání podle obrázku
2 – procvičování sčítání a odčítání
3 – děti najdou a vybarví správnou půlku obrázku (je to třetí obrázek)
4 – děti vypočítají příklad a vybarví obrázek
5 – procvičování sčítání a odčítání
Str. 51
1-10 – procvičování sčítání a odčítání, prosím tuto stránku ať děti nedělají naráz (některé rády), obvykle přeskakuji a rozdělím ji třeba do 3 dnů
11 – rozvoj myšlení – logická řada, do posledních okének patří dvě šipky doprava
Str. 52
1 – odčítání do 20 – projdu s dětmi při on-line setkání
2 – děti znázorní na číselné ose (skáčeme doleva) a doplní výsledek příkladu
3 – procvičování odčítání
4 – děti doplní čísla od 15 k 0, začnou ve středu hlemýždě