Písanka – str. 28-31 – u psaní by neměl být problém, protože c i z jsme psali, jen děti nesmí zapomínat na háčky
Slabikář
62 – v básničce vyhledat písmenko Č a zakroužkovat
https://www.youtube.com/watch?v=saWKO9Z2Eng
- Slabiky spojit do slov (řešení v příloze)
PŘESKOČIT NA STR. 63 – DOMEČEK – NÁCVIK ČTENÍ SLABIK (možnost v on-line učebnici pustit druhou ikonu IC – měsíček a hvězdičky)
- Přečíst otázky, pod otázkami doplnit do rámečku k odpovědi číslo otázky
- Doplnit větu: Doma čteme časopis. (navazuje na předchozí otázky)
63 – nácvik čtení slov
- Podle obrázku podtrhnout správné slovo
- Procvičování čtení, prosím, ptejte se děti na to, co četly (Co pere pračka?) apod.
- Vybarvit rámeček se správným slovem podle obrázku
- Doplnit do básničky slova, která se rýmují (co je rým jsme si vysvětlovali, ale pravděpodobně si všechny děti pamatovat nebudou) – slova očka, drápky
- Boční sloupeček – nácvik čtení slov
64 – v básničce vyhledat a zakroužkovat písmenko Ž
https://www.youtube.com/watch?v=UxRT5XbmmOk
- Slabiky spojit do slov (řešení v příloze)
PŘESKOČIT NA STR. 65 – DOMEČEK – NÁCVIK SLABIK (možnost v on-line učebnici pustit druhou ikonu IC – měsíček a hvězdičky)
- Doplnit do rámečků slova žije (užije, dožije) živí (neživí, uživí) – vysvětlujeme si význam slov, rozdíl mezi významem slov, jediná slabika význam změní
- Procvičování čtení, opět se prosím ptejte na to, co děti četly (Co dělá ježek ve dne?)
- Doplnit větu: Ježek loví v noci. (navazuje na předchozí text)
65 – procvičování čtení
- Děti podtrhnou správné slovo. Žížala je růžová. Užovka loví žáby.
- Procvičování čtení, do rámečku dokreslit, koho se žáby bojí (vodní ptactvo – čáp, volavka)
- Boční proužek – procvičování čtení
- Rozpočítadlo – některé děti zvládnou přečíst samy (obsahuje ě)
Matematika
40 – tělesa – Krychle – má stěny ve tvaru čtverce – co má tvar krychle
2 – pokud děti mají kostky, nechte je prosí postavit (4, 5, 5)
3 – koule – co má tvar koule
41 1 – stejnou barvou krychle se stejným znakem (jedna barva pro šipky, druhá pro A, třetí pro
puntíky – jedna krychle zbyde nevybarvená
2 – děti vidí 4 celé čtverce, z ostatních jen část, 19 čtverců je také správně
3 – spojit krychle (rozdíl mezi krychlí a čtvercem)
4 – na stavbu sněhuláků bylo potřeba 15 koulí (ač jsme se zatím učili jen do 10
5 – v řadě chybí krychle s velkým D, 4mi puntíky a šipkou nahoru
42 Číselná řada od 10 do 20
Prosím pokud mají děti, nebo Vy doma pravítko, ukažte dětem na pravítku číselnou osu 0-20
Deset dukátů dát do jednoho kroužku, dopočítat zbytek (máme označeny desítky a jednotky)
14 12
16 20
10 děti dokreslí 18 dukátů – deset do kroužku, 8 vedle
43 1 – děti spočítají počet dukátů ve sloupečku (ať si prosím označí tečkou dukát který už počítali)
a do rámečku doplní počet – žlutě je vždy vybarvena první desítka
2 – děti vybarví kuličky podle počtu v rámečku – první řadu (desítku vždy celou)
U posledního počitadla zapíší podle vybarvených kuliček
3 – rozdělení na desítky a jednotky
12 – 1D, 2J 1D,3J – 13
14 – 1D, 4J 1D, 6J – 16
11 – 1D, 1J 1D, 0J – 10
15 – 1D, 5J 1D, 7J – 17
18 – 1D, 8J 1D, 9J – 19
20 – 2D, 0J 2D, 0J – 20
10 – 1D, 0J 0D, 8J – 8
17 – 1D, 7J 1D, 1J – 11